5 tips til forbedring af online tilstedeværelse

tips til forbedring

Flere og flere bruger deres telefon til at finde lokale virksomheder, organisationer og tjenester. I denne artikel giver vi vores fem bud på områder du kan forbedre for at få succes online. Hop til tops, og bliv fundet først.

1.  Hjemmesiden skal være “Mobil venlig”

Du har selvfølgelig en hjemmeside. Men er den ”mobil venlig”? Kan siden navigeres, og de nødvendige funktioner tilgås på mobilen? Det er estimeret at over 60% af besøgende 2019 vil komme fra smartphones. En nem start er at få familie og ansatte/ kollegaer til at test siden. Men det er ikke kun for brugens skyld at siden skal være ”mobil venlig”. Din placering i søgeresultaterne er også på spild. Google forstår og vægter ”mobil venlig” design højt. Så hvis du virkelig vil konkurrer skal din side være optimeret til mobil.   

2.  Alt relevant information skal være tilgængelig

Sørg for at alt den relevante information er tilgængelig på sider som krak.dk og degulesider.dk. DU burde altid have så meget relevant information til rådighed, i så mange online opslagssider som muligt. Det er en optimering af chancen for at blive opdaget i en søgning. Vigtigst af alt, sørg for at din hjemmeside er linket på alle de sider.   

3.  Vær tilstede på en eller flere sociale medier.

Har du ikke en Facebook eller Instagram endnu? Lav en. Og for gudsskyld, hold den vedlige. Hvad mener du? Sørg for at få postet, en eller to gange om ugen. Interager med dine følgere. Men sæt dit eget tempo. En god ide er at være lidt personlig i kommunikationen af indholdet. Udnyt mulighederne i jeres dag-til-dag, giv indblik og fortæl den gode historie fra kontoret (Hvis den er relevant). Hvis i er ude og repræsentere virksomheden så tag et par billeder eller videoer.   

4.  Deltag i social medie grupper relevant til jeres niche

Udover at have en profil og ligge indhold ud selv, burde du også finde og blive medlem af grupper hvor du kan hjælpe, tilføre eller opløfte den delte interesse eller passion, der også er din virksomhed eller organisations beskæftigelse. Se på det som en slags passiv og indirekte måde at gøre reklame for dig selv. Er du tømmer, så bliv en del af ”Gør det selv” grupperne. Rådgiv og hjælp, byg tillid. Men husk at gør det synligt hvem du er.

5.  Tag billeder og videoer

Det kan være svært, og til tider føles lidt underligt (eller selvfedt). Men som nævnt i punkt 3 og 4, så hjælper det til at fremme din online tilstedeværelse. Det selvfølgeligt ikke lige meget hvad du smider ud på din profil. Men der er altid en måde at udforme og fortælle en historie på. Kig på hvad der relevant eller hvad der har haft succes ved dine følgere eller konkurrentens følgere, og giv det dit spin på det.

Konklusion

Hvis du følger de her 5 punkter, er vi sikker på at du vil se en forbedring af din online tilstedeværelse. Vi deler og uddyber gerne af vores erfaring og ekspertise. Så del gerne artiklen, eller skriv til os. Vi svarer gerne på spørgsmål, du kan kontakte os via formularen nedenunder. Husk det er helt gratis og uforpligtigende at tage en snak med os.